שלושה ימים ב Wilsons Prom

מרי כריסמס הו הו הו!

החג השמח ביותר בשנה הגיע והפעם עם טוויסט בעלילה- קיץ! סנטה זנח את המעיל לטובת בגד ים ויצא לנפוש. לא נצטרף אליו? בוודאי שנצטרף – אנחנו יהודים טובים…לא מפספסים סיבה למסיבה 😉

אז ארזנו את ציוד הקמפינג, ג’יפ חצי מתפרק מCar Next Door-  (לג’יפ ולנו- שלום) והכי חשוב- עוד זוג חברים טובים.

(חולים על הג'יפ של צ'ן (צילום: גפן יורן

 את גפן ורותם –הידועים בכינויים “הפרחים” – הכרנו כי גפן היא חברה-טובה-של-חברה-טובה (היוש, איוש;). הם הגיעו קצת אחרינו לעיר ויצא שבילינו די הרבה זמן יחד- סידרנו להם עבודה עם אלדד במחסן, אימוני כושר שבועיים, ארוחות ערב ועוד שלל בילויים. כשהחיבור נכון ומוצלח כל חוויה הופכת לקצת יותר טובה. אז רגע לפני שהם עוזבים אותנו לניו-זילנד ניצלנו הזדמנות לקמפינג משותף, ומלבד העובדה שהיה לנו מאוד כיף ביחד, לטייל עם עוד זוג מוזיל מאוד את העלויות.

אני ופרחים. נשבעת שזה לא מבוים

מזג האוויר- שמשי ומדהים

(צילום: רותם פרץ)

היעד- Wilsons Promontory (או בקיצור, ווילסון פרום), שמורה יפיפייה שרחוקה כ3 שעות נסיעה בכיוון דרום-מזרח מהעיר.

(גן עדן (צילום: רותם פרץ

ידענו שזה מקום שנרצה להקדיש לו לפחות שני לילות, גם בגלל המרחק, וגם כי השמורה ענקית ויש המון מה לראות ולעשות. עכשיו אחרי שהיינו שם אני יכולה להגיד שבעיניי שני לילות זה המינימום ואפשר להעביר שם בכיף גדול שבוע שלם.

זוכרים שאנחנו לא מהסוג המתכנן? אז הפעם ניסינו, בחיי שניסינו. חפרתי על האינטרנט בניסיון להבין- מה לעזאזל הולך שם? איפה כדאי לישון? כמה זה עולה? מסלולים מומלצים?

אז נכון שאת כל המידע ניתן למצוא באתר של השמורה, אבל אני חיפשתי משהו שיעזור לי לקבל החלטות ולא כלכך מצאתי. אז מלבד לספר על החוויות שלנו שם אני אנסה לעשות קצת סדר בבלאגן (סיכום טיפים ועלויות בסוף הפוסט).

כל פיסת נוף מרגישה כאילו נחתנו בארץ אחרת, אם זה חופים יפיפיים של חול לבן ומים בצבע טורקיז

?אני בתאילנד

דיונת חול שמזכירה נשכחות

(הדיונה של איקה בפרו, לא נשכח ולא נסלח. (צילום: רותם פרץ

ומה שריגש אותנו במיוחד- המון המון חיות! חלקן בסביבה הטבעית שלהן (במסגרת מסלול הליכה קצר שנקרא Prom Wildlife Walk), למשל אינספור קנגרואים מדהימים:

(נשנוש ערב. (צילום: רותם פרץ

וומבטים מתוקים שהם סוג שילוב הזוי בין עכבר עצום לקואלה ובגדול הם אדישים מאוד לבני אדם או ילדים (לראייה- אמא וומבט עם גור בכיס! מסתובבת חופשי ומנשנשת דשא ולא כלכך מעניין אותה שכמה ילדים קטנים או גדולים מלטפים אותה בהנאה)

והפעם בסביבה הטבעית
אמא וומבט מבקרת בקמפינג

אופוסום (אופוסום או פוסום?) שבא לבקר אותנו בלילה וזכה לשם בוטן (כל האופוסומים הם בוטן בשבילי, מתישהו עוד אסביר למה).

(אמיתי מהטבע (צילום: רותם פרץ

 

 

והיו גם תוכים צבעוניים

 

 

וגם נחש

איכסוש

ורק הקואלה לא באה (למרות שקיווינו ממש חזק והסתכלנו על כל העצים בנסיעה הלוך וגם בדרך חזרה)

הגענו לקראת הערב שמחים ונרגשים התחלנו לחפש את החלקה שהוקצתה לנו. בראש חלמנו על ממלכה מבודדת בטבע, ובמציאות קיבלנו שטח אדמה בין שני אוהלי ענק שגרמנו לאוהלים הקטנטנים שלנו להראות קצת מגוחכים.  

קיבלנו המלצה על Pillar Point כנקודה טובה לצפות בשקיעה. כ45 דק’ הליכה ומגיעים לאזור מסולע ותצפית מדהימה לכיוון החוף. בנקודה הזו קיבלנו קצת את תחושת הבידוד שחיפשנו. המסלול אמנם לא קשה אך כנראה פחות קורץ למשפחות עם ילדים וכך מצאנו את עצמנו לבד, שותים תה מנשנשים עוגיות ומסתכלים על השמש שוקעת בים.

(שניצלייייים (צילום: רותם פרץ

כיוון שהשמש שוקעת מאוחר (20:45+-) כשהגענו חזרה האווירה בקמפינג כבר הייתה די מנומנמת. השתלטנו על פינת ברביקיו והכנו ארוחת ערב כמו בבית: פתיתים ברסק עגבניות סלט קצוץ ו-שניצלים! טריק שלמדנו בטיול הקודם ואימצנו בחום. בקבוק יין אדום, שיחות לתוך הלילה והופ צללנו לפוך שבאוהל (יוצאים פה בנוחות מהקומפורטזון).

את הבוקר השני פתחנו באווירה רגועה, מתוך ידיעה שיש לנו עוד יום שלם ולילה בשמורה. קפה של בוקר, חביתות וסלטים ויצאנו לאטרקציה המרכזית של היום: הליכה לחוף Little Oberon Bay. מדובר במסלול קצת יותר ארוך (סה”כ שלוש שעות, שעה וחצי כל כיוון) ולכן הוא פחות פופולרי, לחופים רבים אפשר להגיע עם רכב או בהלכה קצרה.

גן עדן מחכה בתום שעה וחצי של הליכה

את הדרך הלוך ניצלנו כסיור לימודי, בו רותם מראה לי את נפלאות המצלמה והפוקנציות שבה, ומוצא פינות חמד, זוויות מעניינות ופינות טובות להתאמן. אז אמנם זה קצת איתגר את הסבלנות של אלדד, אבל הבטחתי שאני רוצה להשתפר, וזה הצעד הראשון. רותם-תודה!

הגענו לחוף רחב עם חול לבן, מים טורקיז ואפילו פיסת צל שמתחבאת בין העצים. אם לא הזרמים והגלים החזקים המקום היה באמת מושלם ויכול להיות שהפוסט הזה לא היה נכתב כי היינו נשארים לגור שם.

בילינו 3 שעות של פריזבי, טבילות קצרות, פיקניק (שהזכיר מנת קרב באופן חשוד) ואיך לא- אינספור תמונות. 
טיפ: אם תלחצו על התמונות הן יגדלו-

קצת אחרי שהתחלנו את הדרך חזרה נגמרו לנו המים. היה יום חם מאוד ולא הערכנו נכון את כמות הזמן והאנרגיות שנוציא בחוף. את ההליכה חזרה העברנו בשתיקה, הפעם בלי עצירות לצילומים, חולמים על גלידה ועל מים צוננים.

עוד ערב הגיע, הפעם היין לבן, הפופקורן מתפצפץ והמרק נמס בכוס. אין אין אין על ערבים של שיחות לתוך הלילה עם חברים.

בבוקר חיכתה לנו הפתעה! סנטה הגיע לבקר 🙂

הכי כיף להרוויח פעמיים, גם חנוכה וגם כריסמס. למה צריך לבחור כשאפשר לשלב?

מזג האוויר שוב משחק לטובתנו והיום קצת יותר מעונן, אנחנו בוחרים לעלות לתצפית בMount Oberon. המסלול הזה כבר יותר פופולרי ובפעם הראשונה אנחנו מרגישים קצת את העומס שבשמורה (ואולי זה גם קשור לכך שהיום באופן רשמי התחיל החופש?). בחלק האחרון של הליכה נתקלנו בהמון אנשים שעושים את הדרך חזרה וכשהגענו לפסגה הבנו למה- שכבת עננים מכסה את הנוף כך שבעצם לא רואים שום דבר.  

אבל, איך אומרים? בחיים טיימינג איז אבריט’ינג וממש כמה דקות אחר כך העננים התחילו להתפזר וחשפו את הנוף המדהים של החוף, אותו החוף בו בילינו רק אתמול.

ביציאה מהשמורה הגנבנו עוד עצירה, הליכה לדיונה יפיפייה (אותה אחת שהזכרתי בהתחלה) שממוקמת ממש בסמוך לכניסה והדרך אליה הייתה לרגעים כלכך יפה שהרגשתי קצת כמו בתוך פילטר של אינסטגרם.

אז לסיכום-

אני מבינה למה האוסטרלים מאוהבים במקום הזה. הוא באמת מדהים. שילוב של נופים, חופים ואנשים יפים וקיבלתם את הדרך המושלמת לבלות את הכריסמס.

תודה לטבע שהוא כלכך יפה, תודה לCar next door שגם ברגע האחרון אפשר למצוא שם רכב שמתאים בול למטרה (גם אם הוא קצת עושה קולות חשודים) וכמובן, תודה לגפן ורותם הפרחים היפים שבזכותם הכריסמס הזה היה וורי וורי מרי.

לא רואים נוף אבל העיקר זה החיוכים

טיפים פרקטיים וסיכום עלויות:

לינה:

הקמפינג המרכזי בשמורה ממוקם בחלק הדרומי ונקרא Tidal River Campground. מדובר בשטח עצום שמכיל כל מיני סוגים של סידורי לינה- בקתות, חדרים, חלקות עם חשמל וחלקות ללא חשמל. חלקה יכולה להכיל עד 8 מבוגרים ובגדול אפשר לעשות איתה מה שרוצים, רוב האנשים מקימים אוהל עצום ועוברים לגור שם לתקופה (או לפחות כך זה נראה מהצד).

בנוסף ישנן עמדות ברביקיו חינמיות וכמובן שירותים ומקלחות, אבל בניגוד לסטנדרט המצופה מקמפינג בסדר גודל כזה אין מטבח או מקררים. במקומם אפשר למצוא במקום חנות במחירים מופקעים ומסעדת טייק-אווי (אשכרה).

ההמלצות שלי-

  • מי שמחפש שקט ולהתחבר לטבע – לינת שטח באחד מהמסלולים הארוכים כנראה יותר מתאימים. הקמפינג עמוס במשפחות עם ילדים והחלקות צפופות אז אין כלכך תחושה של לבד.
  • אין טעם לישון מחוץ לשמורה, התלבטות שהייתה לנו ובעייני מיותרת. המחירים אמנם גבוהים אבל מרוויחים גמישות, נוחות וקרבה למסלולים.

מסלולים:

Pillar Point– נקודה טובה לתצפית על השקיעה. כ45 דק’ הליכה, יציאה מתוך הקמפינג.

Little Oberon Bay– חוף יפייפה ומבודד, סה”כ 3 שעות (שעה וחצי לכיוון), הליכה שמשלב בין שמש לצל. בחוף אפשר למצוא פינות קטנות של צל בין הסלעים. שווה לקחת הרבההה מים! אנחנו התייבשנו בדרך חזרה.

Prom Wildlife Walk– מסלול קצר בחלק הצפוני של השמורה, כ20 דקות נסיעה מהקמפינג. מומלץ להגיע בשעת שקיעה או זריחה כדי לראות את החיות בפעולה. מסלול מעגלי שעובר ממש בתוך השטח של חיות הבר וממנו ניתן לראות (מקרוב מאוד!) וומבטים והמון קנגרואים!

Mt Oberon Summit Walk– מסלול תצפית, כל כיוון כשעה הליכה (לא מישורית אבל גם לא מאוד קשה), למעלה נוף מעלף לחופים של השמורה. אחד המסלולים היותר פופולריים והראשון שהיה קצת יותר עמוס.

The Big Drift– דיונה יפיפייה שממוקמת ממש בסמוך לכניסה לשמורה. מסלול של כ45 דק’ לכיוון והופ, הגעתם לאפריקה.

סיכום עלויות:

  • קניות לנסיעה בשוק ובסופר- 70$
  • השכרת רכב לשלושה ימים + דלק- 275$ (משלמים מחיר יומי + מרחק, ולא על דלק)
  • שני לילות בחלקת קמפינג ללא חשמל- 130$

סה”כ 475/2: 237.5$ לזוג, לא כולל 27$ של עצירה במקדונלדס (חובה).

מעבר לכך שההוצאות הקבועות מתחלקות בחצי, יישמנו הפקת לקחים מהטיול הקודם: תיכננו מראש את כל הארוחות והצטיידנו בהתאם, קנינו במקומות הזולים ולא הגזמנו עם הנשנושים.

2 thoughts on “שלושה ימים בווילסון פרום”

  1. Pingback: Elementor #723 - Cozy Aussie

  2. Pingback: גרייט אושן רואד - Cozy Aussie

Comments are closed.