שלושה שיעורים בשלושה חודשים

איך חוזרים לכתוב אחרי הפסקה ארוכה?

הרי ההפסקה התחילה לא במקרה, כי קרו המון דברים, הבלבול היה נוכח והתחושה הייתה שאי אפשר לכתוב עד שהדברים יתבהרו. “אל תכתבו על משבר עד שהוא לא נפתר”, לא זוכרת איפה שמעתי את העצה הזאת אבל היא נחקקה לי עמוק בתודעה.

אז האם אפשר לקרוא לשלושת החודשים האחרונים משבר? לא בטוחה שזה מדויק, אבל סערת רגשות, תחושות ומחשבות בהחלט כן.

להלן שלושה שיעורים שלמדנו בשלושת החודשים האחרונים:

#1 תכניות לחוד ומציאות לחוד

המון השתנה מאז הפעם האחרונה ששיתפתי את אורח החיים שלנו כאן, ולמרות שניסיתי מאוד להראות שאין דבר כזה מושלם אפילו לי המצב “הקודם” נראה עכשיו קצת אוטופי. לא בהכרח יותר טוב, אבל כן יותר קליל.

התכנית הייתה די ברורה, נעבוד במלבורן חצי שנה (בהתאם למגבלת ויזת הWorking Holiday), משם נמשיך לעבודה חקלאית בחווה שתאפשר לנו להאריך את השהייה בעוד שנה לקראת טיול ארוך ביבשת.

ואז קיבלתי קידום והצעה לקבל ויזת חסות (Sponsorship) שתאפשר לי להישאר לטווח יותר ארוך וקבוע בעבודה.  

רגע, מה?

ספונסרשיפ? זה לא בתכניות, לא חיפשתי את זה! לא בשביל זה הגענו לכאן – זאת לא המטרה!

אלה השאלות שליוו אותנו בהתחלה, בצעדים הראשונים אחרי ההצעה כשהיינו צריכים להחליט אם אנחנו הולכים על זה, או לא.

#2 גמישות וזרימה זה הדבר הכי חשוב בעולם

ואז נזרקנו לתקופה מבלבלת במיוחד, האוטופיה התנפצה ויצאנו מאיזון. פתאום כבר לא היינו באופוריה של כיף, המצב רוח ירד והאנרגיות יחד איתו. זו הייתה דילמה של לבחור בין טוב לטוב ועדיין היא קשה.

  • מצד אחד– הזדמנות מדהימה להתפתחות בשבילי, אני אוהבת את העבודה שלי, הקידום מרגיש טבעי ואני רוצה להישאר.
  • מצד שני– לא תכננו להשתקע, האם זה יעשה טוב לזוגיות? האם זה שווה את זה אם אחד הצדדים לא מוצא את עצמו כמו השני?
  • מצד שלישי – כיף לנו במלבורן, זאת עיר מדהימה ואנחנו לא מרגישים שמיצינו את השהייה
  • ומצד רביעי– אנחנו לא רוצים לוותר על ההרפתקה ועל ההזדמנות לטייל ולחקור את היבשת..

אז מה עושים?

התעסקנו המון בשאלה כמה אנחנו אמורים לדבוק בתכנית המקורית וכמה אנחנו רוצים לזרום עם מה שהחיים מזמנים לנו?

 

לזרום או לא לזרום? זאת השאלה

קיבלנו הזדמנות להמחיש את הנקודה- משל הקמפינג:

אחרי כמה שבועות שהמצב רוח מוזר והאנרגיה נמוכה קיבלנו סופ”ש ארוך במתנה. הרגשנו שאנחנו צריכים לצאת קצת מהעיר להתאוורר, לנשום טבע ולהירגע.

מצאנו על המפה אגם גדול בשם Eildon והחלטנו שלשם ניסע. בדמיון ראיתי פינה יפה ומוצלת בטבע שבה נוכל להשתקע, ליד מקור מים נעים, ספרים, מוזיקה, מדיטציה…סופ”ש איטי של מנוחה אמיתית עם כמה שפחות תזוזה.

הנורה האדומה הראשונה נדלקה כשנסענו בשביל עפר בין עצים יבשים, והגוגל Maps התעקש שאנחנו בכלל באמצע האגם… 

 

Lake Eildon

עצרנו באזור קמפינג חינמי שאמור להיות על שפת האגם ובעצם נמצא 15 דק הליכה וגורם לך להרגיש קצת כמו שמרגישים בכינרת אחרי שנת בצורת כשהמפלס נמוך בצורה מחרידה. אבל היה חם, וכבר נסענו הרבה ואני רציתי כמה שפחות תזוזה, אז החלטנו שנשארים. הקמנו אוהל בצל, שמנו בגדי ים וירדנו למים.

ואז הבנו למה אין כמעט אנשים באגם, ומי שכבר כן באגם נמצא על סירה. המים שנראו מרחוק כחולים התגלו כאמבטיית בוץ ענקית ולא כלכך מזמינה. אבל בכל זאת נכנסו, כדי לדבוק בתכנית, מנסים לשכנע את עצמנו שבעצם כיף לנו..

 

כשחזרנו לאוהל גילינו שהוא בכלל בשמש וכשהזזתי את השמיכה שישבנו עליה היה מתחת עכביש צהוב מהסוג שלא בא לך לפגוש באוסטרליה. אז העברנו את האוהל לפינה אחרת רק כדי לגלות שאנחנו יושבים על קן נמלים…אדומות.

 אבל הכי גרועים היו ענני הפודרה שהתפזרו באוויר בכל פעם שכלי רכב עבר באזור. ואין דבר שאני יותר שונאת מאבק בכפות הרגליים, זה מטריף אותי. ולמה לעזאזל יש שם כלכך הרבה תנועה??

 

בתמונה: אבק

בבוקר אמרנו די, עם כל הכבוד למנוחה וכמה שפחות תזוזה- פה אנחנו לא נשארים. הרגשנו מאובקים ורצינו בעיקר להתקלח. עברנו בין כמה אתרי קמפינג בתשלום וכולם היו מלאים, כבר חשבנו לנסוע לאזור אחר שנראה קרוב אבל הנסיעה הייתה מאוד ארוכה. ורגע לפני שאני מוותרת ומודה בתבוסה, אלדד מציע לבדוק עוד איזו נקודה.

ואז קרה קסם, וכאילו הדמיון שלי התעורר לחיים. מצאנו חלקת קמפינג מסודרת ונעימה, שנמצאת על שפת נהר מהמם. בחלקים מסוימים הוא מספיק עמוק ונוצרת בריכה, ונכנסנו אפילו שהיה קריר כדי לשטוף מעלינו את האבק ואת היום הקודם ואת כל האנרגיות של התקופה האחרונה.

 

בערב חברנו לשכנים האוסטרלים שלנו לארוחת ערב סביב המדורה, יין, מרשמלו על מקל, שיחות על החיים ומיליון כוכבים.

פק"ל טימטם

וקראנו ספרים, עשינו מדיטציה (טוב אני עשיתי), רקדנו עם עצמנו לצלילי מוזיקה חזקה על שפת הנהר והרגשנו קלילים כמו שלא היינו תקופה ארוכה. הגמישות לשנות את התכנית והזרימה של הנהר כאילו היו התשובה לשאלות של התקופה.

כמו שדמיינתי ויותר

#3 חשוב לתת לדברים את זמן ההבשלה שהם צריכים

עד עכשיו יוצא לי די דרמטי, שזה לא כלכך מפתיע בהתחשב בעובדה שפרופורציות אף פעם לא היו הצד החזק שלי…נראה לי שיש אנשים שיקראו את זה ויתקשו להאמין אבל ההחלטה הייתה ממש לא פשוטה. כבר דמיינתי את הכותרת של הפוסט שבו אני מתארת איך באקט הירואי סטייל “בחירתה של סופי” אני מסרבת להצעה שאי אפשר לסרב לה.

אבל מצאנו את עמק השווה שלנו, בתנאים מסוימים שהרגישו נוח לשנינו. ואחרי שיחה עם סוכנת הגירה זה נראה אפשרי, ואפילו לא כזה מסובך. יצאנו לדרך.

כחלק מהתהליך המעסיק צריך לפרסם במשך 28 יום את המשרה המיועדת בכדי להוכיח שהוא ניסה, באמת שהוא ניסה אבל לא נמצא אזרח אוסטרלי מתאים למשימה. בזמן הזה אני אמורה לסמן וי על כל שורה בצ’ק ליסט ולהיות מוכנה ביום ה29 להגשת הבקשה.

בפועל…לא עשיתי כלום. דחיינות פר אקסלנס, כזו שנהיית מעיקה יותר ויותר עם כל יום שעובר. ואיתה הגיעו גם הרגליים הקרות, התקף חרדה קל ובטחון מעורער שגרמו לי לרצות לשכוח מהכל להתנצל יפה בפני הבוס ולרדת מכל הסיפור הזה Once and for all!

וטוב שזה קרה, כי זה הכריח אותי להתמודד פעם נוספת עם הדילמה ביני לבין עצמי ובתוך הזוגיות. ואחרי סיבוב של 360 מעלות קיבלתי שוב את ההחלטה, הפעם ממקום יותר שלם, יותר מבין ומעכל את ההשלכות.

אחרי שזה קרה כאילו הבשלתי, ובבת אחת הסתיימה הדחיינות והמשימות הושלמו אחת אחרי השנייה: איסוף מסמכים, תרגום, מבחן באנגלית(!), טפסים באורך הגלות בהם היינו צריכים לכתוב את כל המדינות שהיינו בהן ב10 השנים האחרונות (כבר אמרתי שהייתי דיילת אוויר??) ובסוף באיחור של (רק) חודש גם הוגשה הבקשה.

מה עכשיו? מחכים…ומנסים לחזור לאיזון, חדש וקצת אחר.

המון השתנה בתקופה הזו, אני השתנתי, החוויה השתנתה, התפיסה, האתגרים. ואני לא בטוחה שאני לגמרי מעכלת את כל מה שקרה לנו פה.

ואולי כל מה שכתבתי כאן הוא ממש מובן מאליו? אולי. אבל לפעמים גם דברים שאנחנו חושבים שכבר גילינו על החיים מרגישים אחרת תוך כדי שהם קורים.

השקיעה ליד הבית, כנראה לעוד תקופה